کامپیوترهای مبتنی بر پردازنده‌‌ ی کوالکام
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

سرانجام اولین کامپیوترهای مبتنی بر پردازنده‌‌ی کوالکام معرفی شدند. البته این تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ با نمونه‌های به کار رفته در تلفن های همراه تفاوت دارد.

در کنفرانس کوالکام که در هاوایی برگزار شد، شرکای سخت‌ افزاری از جدیدترین محصولات خود رونمایی کردند. AMD در این کنفرانس اعلام کرد که با همکاری کوالکام، از مودم‌ های ساخت آن‌ در پردازنده‌ های خود استفاده می‌ کند. همچنین شرکت های اچ‌ پی و ایسوس هم اولین کامپیوترهای ویندوز ۱۰ مجهز به اسنپدراگون ۸۳۵ را معرفی کردند.

مایکروسافت سال گذشته اعلام کرد بود که می خواهد ویندوز کامل را روی تراشه‌ ی آرم اجرا کند و در آن زمان گفت که اولین کامپیوترهای مبتنی بر آرم از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام استفاده می‌ کنند. حال با رونمایی از اولین دستگاه‌ های مجهز به تراشه اسنپدراگون، مشخص شده است که این تراشه‌ ها با نمونه‌ های به‌ کار رفته در موبایل های اندروید متفاوت است.

ویژگی های کامپیوترهای مبتنی بر پردازنده‌‌ی کوالکام

ویژگی های کامپیوترهای مبتنی بر پردازنده‌‌ی کوالکام

حتما بخوانید: بهترین سیستم های کامپیوتری پیشنهادی

بر اساس مشخصاتی که کوالکام در وب‌ سایت خود برای تراشه ی اسنپدراگون ۸۳۵ به کار رفته در موبایل و کامپیوتر اعلام کرده است، تراشه های مخصوص کامپیوتر برخی از ویژگی‌ های موجود در تراشه های موبایل را ندارند.

برای مثال، تراشه های مخصوص کامپیوتر از استاندارد وای‌ فای 802.11ad که روی طیف ۶۰ گیگاهرتز اجرا می‌ شود پشتیبانی نمی کند. در نتیجه با اینکه سرعت وای‌ فای این تراشه‌ ها بیشتر می باشد اما از گستره‌ ی محدودتری برخوردار هستند. همچنین این تراشه‌ ها فاقد WiPower، قابلیت شارژ بی‌ سیم کوالکام هستند. با توجه به اینکه کامپیوترها نیازی به دارا بودن شارژ بی‌ سیم ندارند، این مورد چندان مهم محسوب نمی‌شود. اما مورد آخر بسیار غافلگیر کننده است، تراشه‌ های مخصوص کامپیوتر از شارژ سریع نسخه‌ ی ۴ پشتیبانی نمی‌کنند.

علاوه بر این، در وب‌ سایت کوالکام هیچ مطلبی در مورد پشتیبانی از قابلیت ان‌ اف‌ سی، که در بیشتر کامپیوترهای مخصوص کسب‌ و کار وجود دارد، ذکر نشده است. البته کوالکام در تماس با وب‌ سایت نئووین تأیید کرده که پشتیبانی از ان‌ اف‌ سی حذف نشده است.

به‌ جز این موارد، این تراشه‌ ها در باقی مشخصات یکسان هستند. هر دو از پردازشگر سیگنال دیجیتال هکساگون ۶۸۲، ۸ هسته‌ ی کریو ۲۸۰ با حداکثر فرکانس پردازش ۲.۴۵ گیگاهرتز و یک مودم ایکس ۱۶ اسنپدراگون با قابلیت پشتیبانی از سرعت LTE گیگابیت بهره می‌ گیرند.

انتظار می‌ رود که اولین کامپیوترهای مجهز به پردازنده‌ ی اسنپدراگون ۸۳۵ (اچ‌پی Envy x2 و ایسوس NovaGo) تا بهار سال آینده‌ ی میلادی به بازار عرضه شوند. برای اطلاع از اخبار جدید می توانید به سایت ایده برتر مراجعه فرمایید.

ماشین های اداری  پرینتر پرینتر لیزری پرینتر جوهرافشان پرینتر سوزنی  اسکنر  فکس  فتوکپی پلاتر

کامپیوتر  کامپیوتر All in One مانیتور ویدئو وال مانیتور صنعتی

تجهیزات شبکه  سانترال تلفن سانترال  بیسیم  تلفن بیسیم  تلفن رومیزی تلفن باسیم باتری یو پی اس





:: برچسب‌ها: کامپیوتر , کوالکام , پردازنده‌‌ کوالکام , تراشه کامپیوتر , تراشه موبایل , اخبار روز تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : ایده برتر
ت : شنبه 18 آذر 1396
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی